Subject: FW: Rae valla Kurna küla Põllumehe kinnistu ja lähiala detailplaneeringu materjalid koostööks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Feb 2024 09:54:48 +0200

Palun reg

From: Veiko Rakaselg | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 15, 2024 9:25 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Rae valla Kurna küla Põllumehe kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu materjalid koostööks ja arvamuse avaldamiseks

Tervist!

Esitan teile kooskõlastamise eelseks koostöö tegemiseks ja arvamuse
avaldamiseks Transpordiameti 02.02.2024 kirjas nr 7.2-2/24/4050-16
esitatud tagasiside alusel korrigeeritud ja täiendatud Rae valla Kurna
küla Põllumehe kinnistu ja lähiala detailplaneeringu materjalid.
Detailplaneeringu digitaalsed materjalid on leitavad ja alla laetavad
aadressil
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/ErCCW7yHwTFOt5YSh-33EZ0B_9JS7YL5zj7
qIkkwVvW3Lg?e=myYvby>  19120 Põllumehe DP.

Oleme täitnud Transpordiameti märkused järgnevalt:

1.	Ruumilisest lahendusest tervikliku ülevaate saamiseks kanda
kontaktvööndi joonisele riigitee 11115 eskiislahendus.

Kommentaar: Joonist DP-2 (Kontaktvööndi analüüs) on täiendatud ning
lisatud on riigitee 11115 eskiislahendus.

2.	Kanda tugiplaanile olemasolev teedevõrk. Näiteks põhijoonisel
annab eksitavat infot riigitee 11115 väljaehitatud sõidutee sõiduradade
arv Kurna liiklussõlme pealesõidul, mille alla on kavandatud jalakäijate
tunnel.

Kommentaar: Joonist DP-3 (Tugiplaan) on korrigeeritud ning ajakohastatud
on riigitee 11115 lahendust

3.	Täpsustamist vajab riigitee 11115 perspektiivseks laiendamiseks
(2+2 sõiduradadega) vajalik teemaa Põllumehe (65301:001:3131) kinnistu
lõigus. Kruntimisel tuleb lahendada kraavide vajadus (kraavid kuuluvad tee
juurde) ja arvestada kraavidega maavajaduse määramisel. Ringristmiku alune
maa kruntida eraldi perspektiivsest teemaast (pos 17).

Kommentaar: Planeeringulahendust on täiendatud ning arvestatud on riigitee
11115 laiendamise, sh kraavide, ruumivajadusega. Põllumehe kinnistutest on
selleks eraldatud krundid pos 15, pos 19 ja pos 20. Ringristmiku jaoks on
moodustatud eraldi krunt pos 19.

4.	Põllumehe kinnistule perspektiivse tee Pos 17 maavajaduse
määramiseks tuleb lahendada samuti sademevete juhtimine. Selgitame, et pos
17 krundi osas riigihuvi puudub (kavandatud perspektiivsel teel puuduvad
riigitee tunnused). Pos 17 palume anda üle kohalikule omavalitsusele.

Kommentaar: Planeeringulahendust on täiendatud ning arvestatud on Öövahi
tee, sh kraavide, ruumivajadusega. DP seletuskirja punktis 4.4 on
selgitatud, et Öövahi teel puuduvad riigitee tunnused ning see antakse üle
Rae vallale.

5.	Põhijoonisel on 11504 Öövahi tee laienduse tõttu likvideeritud
olemasolev teekraav. Palume kraav tõsta ümber ning jalgratta- ja jalgtee
koos valgustusega nihutada eemale.

Kommentaar: Planeeringulahendust on korrigeeritud ning riigitee 11504
äärse jalgratta- ja jalgtee ning kraavi asukohta on muudetud (kavandatud
on uus kraavilõik).

6.	Kanda peale nähtavuskolmnurk riigiteede 11115 ja 11504 ristmikule.

Kommentaar: Joonist DP-4 (Põhijoonis) on täiendatud ning riigiteede 11504
ja 11115 ristmikule on nähtavuskolmnurgad kantud.

7.	Riigiteelt 11504 vasakpööre riigiteele 11115 peab olema lahendatud
ohutult (läbi füüsilise takistuse).

Kommentaar: Joonist DP-4 (Põhijoonis) on korrigeeritud ning vasakpööre
riigiteel 11504 riigiteele 11115 on füüsiliselt takistatud (ohutussaart on
pikendatud Kurna-Tuhala tee otsesuunani).

8.	Täpsustada planeeringu elluviimise kavas ehitusjärjekorda sh
tunneli väljaehitamist. Transpordiametile teada oleva info kohaselt on
tunneli rajamise kohustus Põllumehe planeeringu huvitatud isikul, kuna
sellel alal hakatakse genereerima kergliiklust üle riigitee paikneva
tõmbepunkti suunas. Palume tunneli välja ehitamist seletuskirjas vastavalt
kajastada ja siduda mistahes hoonete ehitusloaga.

Kommentaar: DP seletuskirja punkti 7 on täiendatud ning lisatud riigitee
11115 Kurna-Tuhala tee aluse kergliikluse tunneliga seotud nõuded
planeeringu elluviimisel.

9.	Täpsustada perspektiivsel liikluskorralduse joonisel lahendusel
Põllumehe kinnistu sidumist (65301:001:3131) kergliiklusteede võrguga.
Perspektiivselt lahendusel ei tohi kergliiklustee suunata 2+2 maanteele.

Kommentaar: Perspektiivse liikluskorralduse lahendust on korrigeeritud
ning ära on jäetud kergliiklustee lõik krundi pos 16 kergliikluse
juurdepääsust riigimaantee 11115ni.

10.	Sidetrass paigutada oma kinnistule. Pos 15 krunt on ette nähtud
Kurne liiklussõlme pealesõidu kõrge mulde, veeviimarite ja hooldustee
rajamiseks.

Kommentaar: Planeeringulahendust on korrigeeritud ning sidetrass on
paigutatud krundile pos 6

11.	Kergliiklustunnelisse viiva kergliiklustee äärde tuleb kavandada
tänavavalgustus.

Kommentaar: Planeeringulahendust on täiendatud ning kergliiklustunnelisse
viiva jalgratta- ja jalgtee äärde on kavandatud tänavavalgustus.

Lugupidamisega

Veiko Rakaselg, BSc
projektijuht
mob: +372 5341 4263
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>